טיפולי שיניים בגיל הבוגר

טיפולי שיניים בגיל הבוגר: מה חשוב לדעת בנושא?

ככל שהשנים חולפות, גופנו עובר שינויים רבים שמשפיעים על בריאותנו, וזה נכון במיוחד בכל הנוגע לשיניים אשר נדרשות לתפקד לא מעט במהלך השנים. לכן, ככל שחולפות השנים, כך חשוב להיות זהירים יותר בכל הנוגע לשיניים שלנו ולבריאותן. טיפולי שיניים בגיל הבוגר מהווים חלק חיוני מהשגרה היומית, וישנם מספר דברים שחשוב לדעת על טיפול שיניים בגיל הזהב.

כיצד טיפולי שיניים בגיל הבוגר שונים מטיפולי שיניים בגיל צעיר?

טיפול שיניים בגילאים בוגרים אינו דומה לטיפול שיניים בגילאים צעירים בשל השינויים בתפקודי הגוף השונים. אין זה סוד שככל שמתבגרים הגוף כבר אינו בריא כמו שהוא היה, וצריך לקחת זאת בחשבון בכל טיפול שיניים. בעיות בריאותיות שונות מגבילות את האפשרות לקבל טיפולי שיניים שונים, וזו המגבלה העיקרית של טיפולי שיניים בגיל הבוגר; בקרב אנשים בני 65 ומעלה, כ-50% סובלים ממחלות רקע שצריך להתחשב בהן כאשר פונים לקבלת טיפול שיניים:

  • מחלות לב וכלי דם
  • יתר לחץ דם
  • סוכרת
  • אי ספיקת לב
  • אוסטאופורוזיס

המצבים הרפואיים האלו עלולים לגרום לדימומים, שברים בחלל הפה, עלייה בלחץ הדם בעת טיפול, ועוד. לכן, טיפולי שיניים בגילאים בוגרים הם שונים מאשר טיפולים בגילאים צעירים; הטיפולים הללו דורשים זהירות יתר, שימוש בחומרי אלחוש מיוחדים, יישום של טכניקות כירורגיות מתאימות, ועוד.

כיצד לטפל בשיניים בגילאים מבוגרים?

ככל שמתבגרים, חשוב לתת תשומת לב מיוחדת לבריאות השיניים והחניכיים. אין צורך לומר שיש לצחצח שיניים כמו שצריך, בבוקר ובערב, אך חשוב לציין שיש להשתמש במוצרים דנטליים שמותאמים לגילאים בוגרים: מברשות שיניים רכות, מי פה מחטאים, משחת שיניים המיועדת לדלקות חניכיים, ועוד.

כמו כן, חשוב ללכת לרופא שיניים אחת לחצי שנה לפחות כדי לבצע בדיקות. בגילאים בוגרים, ישנו צורך הולך וגובר בהחלפת שיניים, וחשוב להיות עם אצבע על הדופק בכל הנוגע לבריאות שיניים.

בבדיקות ניתן לגלות אם יש בעיות שיניים שדורשות טיפול ואם יש צורך לבצע השתלת שיניים. בגילאים בוגרים, ישנן בעיות נפוצות בחלל הפה, כמו שחיקת שיניים, יובש בפה, ונסיגת חניכיים שמביאים כולם לצורך לבצע השתלות שיניים.

ביצוע של בדיקות שיניים מאפשר לבחון את המצב של חלל הפה, ולכן חשוב להקפיד הקפדה יתירה על הבדיקות האלו בגילאים מבוגרים.

טיפולים שיניים במקרים של מחלות כרוניות

אם אתם סובלים ממחלות כרוניות, בדיקות שיניים קבועות וטיפולי שיניים מקצועיים הם חשובים במיוחד. רופא השיניים חייב להיות מיודע על המחלות הללו כדי לספק לכם את הטיפול הטוב ביותר, תוך התחשבות בכל המגבלות הקיימות.

לכן, מעבר לבדיקות שיניים קבועות, חשוב גם שתהיו בקשר קבוע עם רופא המשפחה שלכם. בדיקות בריאות קבועות יאפשרו לאבחן מחלות כרוניות שאתם סובלים מהן – מחלות שרופא השיניים מוכרח לקחת בחשבון.

חשוב להוסיף בנושא זה, כי קשישים רבים נוטלים מדללי דם מסיבות שונות, וזהו נתון שיש לקחת בחשבון; לפני פעולה כירורגית, ואפילו לפני טיפול של הסרת אבנית אצל השיננית, יש חשש לאי קרישת דם. לכן על רופא השיניים להתייעץ עם רופא המשפחה, על מנת לקבל הנחייה לפני תחילת הטיפול להפסקת הכדורים לדילול הדם.

אם אתם סובלים ממחלה כרונית כזו או אחרת, רופא השיניים ישתמש בחומרי הרדמה/אלחוש מתאימים, בשתלים מתאימים, ובטכניקת השתלה נכונה. בנוסף, בטיפולי שיניים שאינם כוללים השתלה, רופא השיניים יוכל לבצע את הטיפול ביתר זהירות תוך התחשבות בכל הפרמטרים הרפואיים בתיק שלכם.

ישנם מקרים שבהם רופא השיניים יימנע כליל מהשתלה או טיפול שיניים מסורתי, ויחפש עבורכם פתרון חלופי. זה רק מדגיש את החשיבות הגדולה של בדיקות בריאות קבועות בשילוב עם בדיקות שיניים. מדובר בתיאום שיכול לחסוך מכם סבל רב, ואסור שתוותרו על הבדיקות הללו.

התבגרות בגיל יוצרת מצבים שצריך להתחשב בהם, בייחוד בכל מה שנוגע לבריאות. אין אם אתם סובלים ממחלות כרוניות ובין אם לא, חשוב שתהיו עקביים עם בדיקות שיניים ובדיקות אצל רופא המשפחה שלכם. באופן הזה תוכלו לקבל טיפולים שמותאמים במיוחד למצבכם ולשמור על בריאות חלל הפה שלכם באופן מיטבי.

מאמרים נוספים:

שתלים בשיניים מחיר

מחיר השתלת שיניים יכול להשתנות בהתאם לגורמים שונים, לרבות המיקום, מורכבות המקרה, החומרים בהם נעשה שימוש, מומחיותו של רופא השיניים וכל הליכים נוספים הנדרשים. חשוב

Translate »